Dina kunder pratar MEN lyssnar du?

17 april 2012

Att kundrelationen har förändrats genom sociala medier är nog de flesta överens om. Trots det visar vår CMO-studie att det är många marknadschefer som känner sig oförberedda för den stora förändring som sociala medier innebär gällande marknadsföring och kundrelationer. Men att hela 88% av de nordiska marknadscheferna, jämfört med 68% globalt, ännu inte känner sig redo att anta utmaningen visar att det finns mycket kvar att göra.

Det första steget är förstås att börja lyssna
Det kan tyckas självklart, men häpnadsväckande många är fortfarande okunniga om vad deras kunder säger om dem online. För kunderna pratar, det gör de. Men vad säger de? Vilka budskap sprider era kunder om ert varumärke? Var pratar de? Sätter de betyg? Ger de beröm? kommer de med klagomål? Är de arga på er kundtjänst? Tycker de att ni håller vad ni lovar?

En smartare marknadschef lyssnar på sina kunder och agerar därefter.

Detta inlägg postades under kategorierna Smartare marknadschef.
Du kan följa svar via RSS-flödet, lämna en kommentar, eller en trackback från din egen sida.


Dela:

Lämna en kommentar