Nu har den kommit ut i butik! – IBMs smartare utcheckningskassa

13 december 2011

Även om e-handeln tar en allt större plats i vår vardag och man kan klicka hem allt, även fulla matkassar är det något speciellt med traditionella besök i butiker, om det bara kan gå till lite smidigare när man väl är där. Med IBMs smarta utcheckningskassa kan det göra det.

Lösningen gör att familjer kan storhandla smartare. Med hjälp av en touchskärm förs en dialog med kunderna. Medan varor plockas från hyllorna och läggs i kundvagnen får man relevanta rabatter som kan utnyttjas direkt. Kunderna får också erbjudanden på passande aktiviteter, både vid betalning i traditionella kassor eller i självutcheckningskassor.  Denna tjänst gör köpupplevelsen både bekvämare och personligare, kanske också billigare? Med mobiltelefonen kan kunderna dessutom hantera sina köp, lösa in digitala kuponger eller genom en IBM-självbetalningsstation, betala för sina varor.

Det här är en lösning som hjälper handlare att ge sina kunder en mycket bättre service samtidigt som kassakrångel och systemfel minskar, vilket i sin tur genererar bättre köpupplevelser och nöjdare kunder. Och vi vet ju att nöjda kunder är återkommande kunder. Smartare handel, helt enkelt!

Jag personligen ser väldigt mycket fram emot att få testa lösningen på NRF 2012 i New York. Jag uppdaterar er med mer information efter det!

 

Detta inlägg postades under kategorierna Smartare handel & commerce.
Du kan följa svar via RSS-flödet, lämna en kommentar, eller en trackback från din egen sida.


Dela:

Lämna en kommentar